Zašto taximetar otkucava kada je vozilo zaustavljeno na semaforu?

December 6, 2012
taximetar

Večita je dilema pa i briga kada je ova tema u pitanju jer se korisnici taxi usluga često osećaju prevareno i pokradeno kada shvate da taximetar ne miruje čak i kada vozilo nije u pokretu.
Više puta sam od korisnika taxi usluga čuo da je taxista mnogo češće no sto je to običaj, uključivao žmigavac, pa da je pritiskao papučicu kvačila te je zbog toga iznos vožnje bio mnogo veći.
No, teorije zavera su u našem društvu prisutne u svim oblicima i na svim mestima a ne bežim od mogućnosti da postoje taxisti koji će iskoristiti nečije neznanje i probati da naprave turistički obilazak grada ali je to zaista retko i to se skoro pa ne može desiti ako koristite usluge udruženja koje sam u tekstu:
 http://taxinovisad.blogspot.com/2012/12/uvod-u-taxi-pricu-novog-sada.html spomenuo.

No, da se vratim na temu i dam odgovor na pitanje: Zašto taximetar kuca i kada se čeka na semaforu?
Odgovor je jednostavan.
Trenutni cenovnik taxi usluga u Novom Sadu glasi:
Start vožnje 70 dinara
Kilometar vožnje 52 din
Čekanje po satu 435 din a to je ono što buni korisnike.
Naime, auto i kada radi u mestu troši gorivo koje se mora platiti a i vreme koje taxista provede u vožnji je ipak u sklopu njegovog radnog vremena pa je red i to da se plati.
Nisu svi taxisti prevaranti i verujte da i tu ima zaista finog i poštenog sveta a ako ste u bilo kakvoj nedoumici ili smatrate da ste oštećeni, imate pravo da se požalite dispečerskom centru koji pozivate kada vam treba vozilo, i da objasnite u kakvom ste problemu a organi u sklopu taxi udruženja kao što je Disciplinska komisija, dalje po vašoj prijavi i reaguje.
Vaše je pravo da se požalite na taxistu koji svoj posao ne radi po propisima.

You Might Also Like

11 Comments

  • Reply Anonymous December 19, 2012 at 12:21 am

    То је уреду да куца такси..ал кад он стаје на сваки семафор иако може опуштено да прође него госн човек стане на трепћуће зелено једно па друго..па на жуто…и тако накупи се ту 50дин и више сасвим безвезе! То нема смисла…а ипак шта год да им кажеш боле њих ћошак!

    • Reply Cazim Salihi December 21, 2012 at 10:58 pm

      Na žalost ima kolega koje zloupotrebljavaju trepćuće zeleno ali je to pitanje njihove lične kulture i tu samo udruženje ne može ništa da učini.

    • Reply Anonymous January 2, 2013 at 6:42 pm

      Ali mene vise buni nedoumica oko toga “cemu sluzi start” i zasto se on naplacuje?Razumem da moram da platim za predjeni kilometar jer sam se za toliko i vozio. I utroseno vreme nije problem koje sam proveo u taksi vozilu,ali zasto da mi naplati dobar dan 70 dinara?
      Jeste da ovo skoro svuda postoji,ali mi je nejasno cemu sluzi i koje mu je opravdanje svrhe?

    • Reply Cazim Salihi January 3, 2013 at 8:13 am

      Start je zamišljen kao nadoknada taxi vozaču za pređeni put od taxi stajališta do stranke jer ima stranaka koje se voze na veoma kratkim relacijama pa bi ta vožnja bez starta iznosila oko 50 din a u tom slučaju nema govora o zaradi taxi vozača. Nekada je start iznosio koliko i litar goriva.
      Iz tog razloga je takođe i uvedena minimalna cena vožnje od 100 din koja sada tako reći i ne postoji zato što je prosečna taxi vožnja po NS oko 150 din.
      Zamislite sledeću situaciju: Stranka insistira na vozilu, nije važno kokje je vreme u pitanju i taxista se iz centra grada uputi na Novo Naselje a vožnja se završi na Novom Naselju što je bilo slučajeva. Tada je taxista u minusu bez obzira na start.

    • Reply Anonymous January 4, 2013 at 11:03 am

      Odgovorili ste samo na ono sto ste hteli da kazete i to potkrepili opravdanim primerom, ali niste dali kompletan odgovor na ovo pitanje! I sami ste pomenuli da je to:”nadoknada za predjeni put od stajalista do adrese stranke”.Ovo je ekonomski opravdano i racuna se kao i da se vozite. Ali pitam ja vas, jos jednom, ali konkretnije. Zasto se onda naplacuje isti taj put kada vas neko zaustavi u prolazu ili vam je dosao do stajalista na noge?
      Priznacete da je jako nekorektno vaditi se onda na odlazak do stranke.
      Koji je vas odgovor u ovom slucaju?

  • Reply Cazim Salihi January 4, 2013 at 5:26 pm

    Uf, teško ali zanimljivo pitanje!!!!
    Šalu na stranu, ajd da probam naći neki razuman odgovor.
    Ne želim da se vadim i pravdam da je taj start uvek postojao i da neznam ko ga je izmislio ali verujem da je rešenje tj odgovor u tome da se taxista uglavnom vraća na taxi stajalište nakon završene vožnje pa i to start pokriva a mi na taximetrima nemamo opciju da nekome opciono naplaćujemo ili ne naplaćujemo start.
    Ali, da slažem se da to deluje nekorektno ali da bi se pokrili neki troškovi taxi vozača to mora biti tako.
    Eto, ja probao a vi procenite da li sam uspeo da odgovorim na pitanje?

  • Reply Anonymous January 5, 2013 at 4:43 pm

    Osecam vas trud u angazovanju da mi odgovorite na ovo ne bas kompleksno, ali po vas tesko pitanje.
    Vasi su pokusaju vise usmereni ka tome da je to tako oduvek i da tu nista ne treba menjati. Pravi odgovor nemate. Ne odnosi se ovo licno na vas, vec na sve one koji ovo naplacuju, jer im odgovara, a ni sami ne znaju zasto je to tako.
    Tehnicki gledano, na taksimetru je jako jednostavno razdvojiti cene startova kao i tarife za voznju. Kada vam musterija dodje na noge vi ukljucite Start1(recimo 0, a kada idete po nju ukljucite Start2(sadasnjih 70). Isto onako kako prebacujete i tarife za nocnu i dnevnu voznju.
    Znaci tehnicki nedostatak ne postoji kao opravdanje! Ovo drugo sto navodite ne pije, konkretno, vodu.
    Zamislite sebe u nekoj uzivo TV emisiji, gde vam razni ljudi postavljaju pitanja vezana za taksi i probleme sa tim.
    Javi se neko i postavi vam ovo isto pitanje.
    Da li ce vas odgovor na to da bude:” Pa to je oduvek tako i to su mnogo pre nas izmislile mnogo naprednije civilizacije, a mi smo videli da je to po nas dobro i prihvatili takav nacin rada. A ko vidi nesto lose u tome i da je prevaren ne mora da se vozi taksijem!”
    Da li je ovo vas odgovor vidjen u mojim ocima?

  • Reply Anonymous February 20, 2013 at 1:32 pm

    Najjednostavniji odgovor, po Republickom zakonu o auto-taxi prevozu cenu voznje cini, start,predjeni kilometar, vreme cekanja. Sve ostalo je suvisno, da ne spominjemo stanicne usluge, enormne provizije po bankama, naknade za odrzavanje raznoraznih sistema, naknade za prikljucke. Pa cemu sluze raznorazne fiksne naknade na racunima Infostana i kada ne koristite njihove usluge?

  • Reply Anonymous April 11, 2013 at 12:40 pm

    Anonimus trebalo bi malo bolje da protumacite odgovore na vasa pitanja,lepo su vam odgovorili start pokriva trosak taxi vozila da dodje po klijenta a kad se voznja zavrsi da se vrati do stajalista ,pobogu nece valda stajati tu gde neko izadje na kraju voznje? a jos jedna stvar znate li koliko kosta taxi u zapadnim zemljama? reci cu vam 2eura po km,pa vi vidite dali je nas taxi skup ili ne,sda cete se pozivati na standard Evrope i Srbije da mi nemamo standarde kao oni ,ali kilometar je isti i ovde u Srb i u De,auti isto trose goriva :)

  • Reply Anonymous April 22, 2013 at 8:46 am

    bilo bi najbolje da kad izlaze iz taxi vozila dobiju jos koji dinar za kafu pa da im bude sve potaman i da ako imaju stvari odnesemo do kucnog praga

  • Reply Anonymous December 14, 2014 at 6:26 pm

    Start se oduvek naplacuje i to nije tajna, u svakom taxi vozilu je istaknuta cena starta i jasno se vidi taximetar i po kojoj tarifi se naplacuje. Kome se ne dopada i kome je skupo, neka juri autobus ili neka kupi bicikl. ;-)

  • Leave a Reply