Koliko je stresno voziti automobil u Novom Sadu?

March 24, 2014
World___Russia_Traffic_jam_in_moscow_048350_

Kako voziti u Novom Sadu?
Odgovor bi bio veoma kratak i jasan:
Polako!

Red je da i ja napišem jedan tekst koji bi pomogao vozačima.
Svaki grad ima svoj ritam, kulturu, specifičan način vožnje kao i urbanistički plan tj uređenje.
Novi Sad je kao i većina Vojvođanskih gradova prilično jednostavan za shvatiti i razumeti.
Široki i dugački  bulevari su žila kucavica novosadske saobraćajne infrastrukture a ima ih 13 i trebalo bi da je to tačan broj.
Za vozače je bitna činjenica da je u Novom Sadu veoma jednostavno voziti i zaista je teško izgubiti se jer postoji logika koju treba primeniti a to znači da  većina manjih ulica izlazi na glavne ulice i da je sve ravno a manja uličica je paralelna sa Bulevarom ili nekom značajnijom ulicom koja vodi prema centru grada.
Malo je slepih ulica.
Neke od najpoznatijih ulica u Novom Sadu su :”Jevrejska –  Futoška – Futoški put i Novosadski put” a istina je da je to sve jedan pravac (jedna ulica zbog dužine podeljana na više ulica ) što znači da ako dolazite uz pravca Bačke Palanke i vozite samo pravo, bez problema stižete do samog centra grada.
Ista situacija je i sa putnicima koji ”starim putem” dolaze iz Beograda a oni  prateći pravac prolaze Petrovaradinom pa Beogradskom ulicom i stižu u sam centar Novog Sada.

No, da se vratim na temu.
Saobraćaj u Novom Sadu ume biti veoma haotičan a najkritičnije je kada pada kiša jer su onda svi nervozni i u žurbi.
Pogodićete, tada se dogodi najviše saobraćajnih nezgoda.
Za razliku od Beograda gde svi voze na isti način, u Novom Sadu postoje razlike među vozačima te postoji kategorija onih koji se drže stare izreke: ”Bolje ikad nego nikad”. Takvi vozači su savesni, poštuju propise i prkose ovim novim vremenima koja nameću mnogo brži ritam života.

Sa druge strane su ”Šumaheri” koji voze brzo i ne ustručavaju se da naprave prekršaj…oni žure!
Da je ta žurba neopravdana dokazuje činjenica da se u Novom Sadu sa jednog kraja grada na drugi kraj, automobilom stiže za 10 do 15 minuta i to kada je najveća gužva a jurnjavom se može dobiti 2 minuta najviše.
Vozačima koji dolaze iz manjih sredina, Novi Sad deluje  strašno velik i kao da su gužve neverovatno velike pa se i uplaše i voze sporije što većinu ”Šumahera” nervira.
Često su sporiji vozači pozdravljeni sirenom, srednjim prstom i bujicom psovki al to treba ignorisati.
Šta mislite koliko su puta mene kao taxistu tako pozdravljali?
Veoma ozbiljan problem predstavljaju navike vozača da parkiraju svoj automobil u krajnjoj desnoj traci tj da blokiraju traku bez ustručavanja.
Može vam se desiti da naiđete na znak koji je ostavljen na samoj sredini saobraćajne trake i on  treba da vas obavesti da je baš na tom mestu ogromna rupa!
Pored takvih znakova, veliki problem je loša saobraćajna infrastruktura tj propali kolovozi kao i šahtovi bez poklopca.
Saobraćajna signalizacija nije usklađena i prilagođena potrebama Novog Sada jer od 2000 -te godine je porastao broj stanovnika i vozača.
Saobraćajni znakovi su mahom stari, ne odgovaraju trenutnom stanju saobraćajnih propisa i zbunjuju vozače.
Postoje propusti a ja sam naveo neke očigledne na koje treba obratiti pažnju jer ugrožavaju bezbednost i povećavaju nervozu kojoj nije mesto za volanom.
Nervoza u saobraćaju ništa ne rešava.
Šta mislite kakav bi bio moj život da sam bio nervozan za volanom 10 – 12 sati dnevno?
Samo opušteno!
Pustite neki lagani Jazz odnosno ono što vas opušta.
Svuda se stiže…polako i opušteno bi bio moj savet a svakome ko misli da je u Novom Sadu velika gužva, savetujem da se provoza do Beograda…ili da pita Beograđane šta oni misle o gužvi u Novom Sadu?

Da, u Novom Sadu je prisutna i saobraćajna policija a o mestim gde se nalaze, informišite se Ovde.
Poziv na akciju!!!
Ovaj tekst bi voleo da ga podelite sa prijateljima, pa ako mislite da je vredan toga a vi to i uradite.
Malo niže su Facebook – twiter – Google…”Dugmad”.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply