Gde su najveće saobraćajne gužve u Novom Sadu?

April 20, 2014

 U prethodnom tekstu sam pisao o saobraćajnoj kulturi grada Novog Sada i nadam se, dao neke smernice vozačima koji dolaze u naš grad.
Danas bi voleo da ovim tekstom  pomognem i samim Novosađanima koji se bore sa gužvama u našem gradu a sve to je mnogo lakše izbeći ako poznajete svoj grad ili znate koje su to kritične raskrsnice?
Novosađani imaju naviku da se koriste ustaljenim rutama tj glavnim ulicama bez običaja da improvizuju kada naiđu na gužvu u saobraćaju.

Ako ih taxista vozi nekim drugim putem, onda nastaje problem iz straha i ne poznavanja svog grada.
Taxista zna gde je gužva,koji je put bliži i kako se brže stiže na određenu adresu.
No, da se vratim na temu a ona se tiče gužvi i najkritičnijih raskrsnica u Novom Sadu.
Kao i većini gradova,i u Novom Sadu postoji jutarnji i popodnevni špic.
U jutarnjem špicu koji  počinje oko 7:30 i traje do 8:15 su uglavnom opterećene saobraćajnice koje vode ka centru Novog Sada jer su u centru sve važnije ustanove i po neka firma.
Relativno blizu centra je studenski grad kao i fakulteti, kafići, restorani i hoteli.
U jutarnjem ”špicu” uglavnom dolazi do saobraćajnih gužvi na ulazu u sam grad.
Na samom ulazu u Novi Sad iz pravca Sombora i Rumenke, gotovo uvek vas očekuje prilično velika gužva na Rumenačkom putu.
Ugao Kornelija Stankovića i Rumenačke ulice.
Rumenačke i Janka Veselinovića.
Rumenačke i Braće Popović.
U Hadži Ruvimovoj u pravcu stanice.
Ugao Novosadskog sajma i bulevara Oslobođenja
Ugao Bulevara Oslobođenja i Jevrejske ulice.
Ugao Jevrejske i Bulevara Mihajla Pupina, posebno prilikom skretanja desno prema centru grada.
Ugao Bulevara Cara Lazara i Bulevara Oslobođenja kod ”TC Merkator”.
Ugao Bulevara Evrope i Ive Andrića
Futoška ulica u pravcu centra.
Ćirpanova i Bulevara Oslobođenja
Puškinova ulica i Bulevar Cara Lazara
Braće Ribnikar i Bulevar oslobođenja
Miše Dimitrijević i Braće Ribnikar
Beogradska ulica u pravcu centra grada.
Partizanska ulica je uglavnom veoma opterećena zbog teretnog saobraćaja.
Verovatno sam izostavio neku raskrsnicu ali ne zamerajte
Kada prođe jutarnji špic, onda se gotovo bez većih problema može voziti gradom.
Naravno, iznenađenja su uvek moguća jer se u Novom Sadu vrše razni radovi koji direktno utiču na funkcionisanje saobraćaja.
Sledeći špic i stvaranje gužvi se očekuje u periodu od 15h do 16 h te su iste raskrsnice opterećene ali se brže stiže do kuće.
Moja bi preporuka bila da u tim intervalima vozači koriste alternativne pravce koji isprva deluju kao da su duži ali su manje gužve, nema semafora pa je manja potrošnja goriva i brže se stiže na željenu lokaciju.
Neki od alternativnih pravaca na primer: ako dolazite iz  Petrovaradina i želite stići do Klise, ja bi se uvek spustio na Beogradski Kej i preko Podbare ( trenutno se ne može voziti duž celog Keja) u ulicu Marka Miljanova, pa Kosovska, potom Gundulićeva i na Temerinsku a dalje samo pravo.
Ova putanja deluje znatno komlikovanije, dalje ali je ipak mnogo brže i jednostavnije od čekanja na semaforima.
Možda voziti bicikl?

Ali treba biti realan i prihvatiti činjenicu da nam u životu 2 minuta koliko bi smo dobili vozeči brže i rizičnije, ipak ništa ne znače.
Treba obratiti pažnju i na saobraćajnu policiju a detaljne informacije o tome gde vas mogu zaustaviti možete naći u jednom od prethodnih tekstova OVDE.
Ovaj tekst bi bio veoma opširan ako bi išao baš u detalje i davao primere svih alternativnih pravaca…ipak se nešto mora i istražiti i naučiti.
Dobar je osećaj kada poznajete svoj grad.
Nadam se da sam barem nekom malo pomogao.

Preporučujem da pročitate i druge tekstove koji su se pokazali zanimljivim:

Da li je naša muka zaista najveća?

Uvod u taxi priču Novog Sada

 

Kakvi smo mi Novosađani?

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply